Інтелект нації – багатство країни. Чому ж останнім часом, не дивлячись на реформи і зусилля міністрів, рівень успішності учнів неухильно знижується? Таке питання турбує багатьох. А відповідь знайшли харків'яни, створивши у 2006 році науково - педагогічний проект „Інтелект України”. Він спрямований на формування інтелектуальної еліти країни, виявлення і підтримання обдарованих дітей. Саме їм через якихось 10-15 років випадає піднести Україну до справді європейського рівня розвитку.
Карлівська гімназія імені Ніни Герасименко від часу заснування була лідером району за впровадженням найновіших досягнень педагогічної науки. Тому за першим же покликом приєдналась до семінару, що днями відбувся в Харкові. Поголос про «Інтелект України» вже тривалий час не дає спокою і педагогам, і адміністрації. Тому питання вивчали різнобічно і прискіпливо. Враження? Будь ласка.
1. Це справді сучасна і новітня система. Кожен урок має аудіовізуальний супровід, учні сприймають матеріал одразу всіма доступними каналами. При чому, відбором, упорядкуванням і наданням до використання матеріалів опікуються самі наукові керівники проекту.
2. Класи обладнано ноутбуками і телевізорами, чого цілком достатньо, щоб найновіша інформація стала доступною кожному учневі.
3. Кожен учень має окремий зошит-підручник, у якому і пише, і читає, і виконує найрізноманітніші завдання. Ще й колекціонує свої досягнення, бо всі робочі зошити залишаються у дитини.
4. Матеріал настільки насичений і вивірений, що у школяра просто нема шансів чогось не зрозуміти чи пропустити.
5. А чого варті тексти для читання! Дитина з нетерпінням чекає, коли вже можна буде продовжити вивчення твору, зустрітися з героями, якими захоплюється весь світ. 100 кращих дитячих творів – ось мінімум, встановлений на 4 роки початкової школи.
І перелік можна продовжувати. Проте, як зазначають самі автори, є і кілька моментів, що ускладнюють впровадження проекту. Щоб потрапити в клас для обдарованих дітей, треба мати схильність до гуманітарних наук, бути уважним і вміти працювати в колективі. Батьки мають одразу налаштуватись на тісну співпрацю з учителем і дитиною. Байдужість тут не культивується. А сам учитель повинен бути позитивно налаштованим, активним і готовим до кардинальної зміни усталених методів і прийомів роботи. І це не на урок чи день, а назавжди.
Все нове завжди викликає багато запитань. І ми, як учасники семінару, їх озвучували. На сьогодні маємо чітке переконання: Карлівщина повинна влитись у багатотисячну хвилю «Інтелекту України». Заради наших допитливих і розумних дітей, заради майбутнього нашого міста і району. А гімназія готова стати першопрохідцем.