«Права та обов’язки в демократичній школі»
На виховній годині 29 листопада ми з’ясували поняття «демократія», вчилися розрізняти права та обов’язки учнів, самостійно складати правила, за яким може жити демократична школа. Під час тренінгу вчилися складати та дотримуватись правил, об’єднавшись у групи розглядали різні життєві ситуації, статті Конвенції ООН про права дитини:
Стаття 16. Дитина не може бути об’єктом незаконного посягання на її честь і гідність.
Стаття 40. Діти не можуть бути звинувачені у порушенні кримінального законодавства, поки їх вина буде доведена.
Стаття 17. Діти мають право на інформацію, яка не шкодить їхньому здоров’ю.
Стаття 29. Діти мають право на розвиток особи, талантів, розумових здібностей.
Так демократія також повинна мати чітку структуру управління, кожна людина має не тільки права, а й обов’язки, і їх потрібно дотримуватися. А щоб були забезпечені потреби людини і декларуються її права. В демократичній школі всі хочуть захисту і поваги своїх прав, але ми повинні не забувати, що при цьому не повинні порушуватися права інших. Тому в демократичній школі наші права можуть бути обмежені, коли вони заважають реалізації прав інших людей, чи коли не можуть реалізовуватися наші ж інші права. Шкільна демократія не означає, що ми можемо робити, що нам заманеться, а повинні враховувати свої першочергові права у школі та права інших.