Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Стрімко міняється техніка і технології, і щоб устигнути за запаморочливими новинками, щоб не відчувати себе викинутим за борт сучасного життя, треба постійно вчитися. Головне завдання, яке стоїть перед суспільством ХХІ століття, - навчити як навчатися і як мислити (незалежно від віку), як застосовувати знання для розв'язання будь – якої життєвої або виробничої проблеми. Одним із викликів нашого часу, які гостро стоять перед школою, є соціалізація учня. Це новий, абсолютно необхідний для повної оцінки якості освіти результат. Отже, проблема, над якою працює кафедра, - створення умов для соціалізації особистості на уроках суспільно – гуманітарного циклу.
Поганий учитель подає істину, хороший – учить її знаходити. А. Дістервег
Що значить навчати по – справжньому? Напевно, немає однозначної відповіді на це питання. У світовій педагогічній практиці існує безліч рецептів справжнього навчання. Але всі вони так чи інакше стосуються одних постулатів, які нам добре знайомі в тому або іншому вигляді. Гордон Драйден із цього приводу сказав: „Ідея – це нова комбінація старих елементів. Немає нових елементів, є тільки нові комбінації."
У своїй роботі використовуємо сучасні шкільні технології:
проблемно-пошукового навчання (Коновал Оксана Григорівна);
критичного мислення (Андрійченко Тамара Михайлівна, Заховайко Ганна Михайлівна);
інтенсивного навчання (Полтавська Людмила Петрівна);
„Що може бути чесніше й шляхетніше, як навчити інших того, що сам якнайкраще знаєш."
Квинтиліан, давньоримський оратор
Наш досвід використання різноманітних методик приніс у шкільне життя більше радості, поглибив мотивацію до навчання учнів та вчителів, дав поштовх для виходу творчої енергії. Ми дбаємо про можливість побачити школу життя та її вихованців.