Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін


Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Стрімко міняється техніка і технології, і щоб устигнути за запаморочливими новинками, щоб не відчувати себе викинутим за борт сучасного життя, треба постійно вчитися.
Головне завдання, яке стоїть перед суспільством ХХІ століття, - навчити як навчатися і як мислити (незалежно від віку), як застосовувати знання для розв'язання будь – якої життєвої або виробничої проблеми.
Одним із викликів нашого часу, які гостро стоять перед школою, є соціалізація учня.
Це новий, абсолютно необхідний для повної оцінки якості освіти результат.
Отже, проблема, над якою працює кафедра, - створення умов для соціалізації особистості на уроках суспільно – гуманітарного циклу.
Головне завдання, яке стоїть перед суспільством ХХІ століття, - навчити як навчатися і як мислити (незалежно від віку), як застосовувати знання для розв'язання будь – якої життєвої або виробничої проблеми.
Одним із викликів нашого часу, які гостро стоять перед школою, є соціалізація учня.
Це новий, абсолютно необхідний для повної оцінки якості освіти результат.
Отже, проблема, над якою працює кафедра, - створення умов для соціалізації особистості на уроках суспільно – гуманітарного циклу.
Поганий учитель подає істину, хороший – учить її знаходити.
А. Дістервег
А. Дістервег
Що значить навчати по – справжньому? Напевно, немає однозначної відповіді на це питання.
У світовій педагогічній практиці існує безліч рецептів справжнього навчання. Але всі вони так чи інакше стосуються одних постулатів, які нам добре знайомі в тому або іншому вигляді. Гордон Драйден із цього приводу сказав: „Ідея – це нова комбінація старих елементів. Немає нових елементів, є тільки нові комбінації."
У світовій педагогічній практиці існує безліч рецептів справжнього навчання. Але всі вони так чи інакше стосуються одних постулатів, які нам добре знайомі в тому або іншому вигляді. Гордон Драйден із цього приводу сказав: „Ідея – це нова комбінація старих елементів. Немає нових елементів, є тільки нові комбінації."




У своїй роботі використовуємо сучасні шкільні технології:
- проблемно-пошукового навчання (Коновал Оксана Григорівна);
- критичного мислення (Андрійченко Тамара Михайлівна, Заховайко Ганна Михайлівна);
- інтенсивного навчання (Полтавська Людмила Петрівна);
- співробітництва (Єременко Тетяна Валеріївна);
- інформаційно- комунікаційні (Щербань Світлана Григорівна);
- інтерактивного навчання (Даценко Антоніна Яківна, Прогнімак Наталія Борисівна, Безсмертна Валентина Іванівна).
Форми й методи роботи:

- нтелектуальна розминка;
- поєдинок;
- ланцюжок;
- знайди помилку;
- диктант для шпигуна;
- місткий кошик;
- тест-рейтинг;
- дружнє відлуння;
- ярмарок ідей;
- слабка ланка;
- кольорова феєрія;
- мозкова атака;
- упізнай мене;
- тихе опитування;
- вірю - не вірю;
- аукціон та інші
Головна мета й девіз нашої діяльності:
Наш досвід використання різноманітних методик приніс у шкільне життя більше радості, поглибив мотивацію до навчання учнів та вчителів, дав поштовх для виходу творчої енергії. Ми дбаємо про можливість побачити школу життя та її вихованців.
„Що може бути чесніше й шляхетніше, як навчити інших того, що сам якнайкраще знаєш."
Квинтиліан, давньоримський оратор

