Меню сайту

Головна сторінка Гімназія сьогодні Доступ до публічної інформації Навчальний процес Історична довідка Методична робота Профком Самоврядування ЗНО та ДПА Безпека життєдіяльності Екскурсія гімназією

Освітні новини

педпреса

Календар

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

НАЙБЛИЖЧІ СВЯТА

    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

ГІМН ГІМНАЗІЇ

Браузер для сайту

Наш сайт адаптований під браузери:
У випадку некоректної роботи сайту, оновіть ваш браузер та Adobe Flash Player до останньої версії!

МІНІ - ПРОФІЛЬ

Добрий день, Гість
Гість, ми раді Вас бачити.

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали


Тема уроку. Ділові папери. Лист. Адреса

Мета уроку: ознайомити учнів із поняттями адрес, адреса, адресат, адресант, з особливостями оформлення листа, навчити складати змістові листи на певну тему й грамотно їх оформляти, вживаючи звертання, вставні слова; розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення; виховувати шанобливе ставлення до людей, культуру мовлення і спілкування.

Обладнання: конверти, підручник, презентація, роздатковий матеріал.

Хід уроку


Епіграф уроку


Пишіть листи і надсилайте вчасно,
коли їх ждуть далекі адресати,
коли є час, коли немає часу,
і коли навіть ні про що писати.

Ліна Костенко




І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
«Мозковий штурм».
За дві хвилини записати все те, що має відношення до пошти.
Наприклад: листоноша, лист, конверт, газета…

Відгадайте загадку
Без душі, без тіла, за сто миль залетіло.
(Лист)

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

(Запис у зошит теми уроку)

IV. Мотивація навчальної діяльності.
(Створення мотиваційного дерева)

V. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Опитування «Закінчіть речення»

«Листи потрібно для того, щоб…»



1. Слово вчителя.
Кордун писав: «Голуби сідають на карниз поштамту» але без листів у дзьобах….
- Як ви думаєте чому поряд зі словом поштамт згадуються голуби?
У наш час легко і просто передавати думки, мову на відстань. Особливо письмо. Саме воно дає можливість долати просторову і часову відстань. Ми можемо докладно описати події, своє життя, передати міркування на сотні й тисячі кілометрів. І в цьому нам допомагає листування. Листи бувають ділові та особисті.
Ділове листування відбувається між установами або працівником та установою. Вони складаються за певними зразками в офіційно-діловому стилі.
В особистому листуванні існують певні традиції, про які ми поговоримо пізніше, а зараз я хочу, щоб ви відчули теплоту листування між рідними людьми.
Послухайте вірш В. Крищенка, який передав хвилювання хлопчика за свого батька, який був на фронті.

Учень. Міліє, що було колись,
Та раптом вихлюпне рікою…
Писав на фронт хлопчина лист
Малою щирою рукою:

«Татусю рідний, приїзди,
Бо я давно тебе не бачив,
Повільно йдуть твої листи,
І мама нишком, знаю, плаче…

Нездужає чогось вона,
А лікаря фашисти вбили.
Де ліки взять – ніхто не зна,
Аби вернуть матусі сили…

Я ж черевики бережу,
М’яча футболю тільки босим.
Воджу телицю за межу
Щоранку пастись на покоси.

І з хлопцями я вже не б’юсь,
Та хочу також бути гордим.
Сказав: приїде ось татусь,
А в нього є найкращий орден…

А в тебе справді орден є?
А може, є іще медалі?..
Пришли хоч фото нам своє,
Бо голос твій все далі, далі…

Ніч десь гуркоче, чорновіть
Страшить, щоб не виходив з хати…
Приїдь…Без ордена приїдь,

Лише приїдь, мій любий тату».




Учитель. А ось уривок із листа поета Василя Стуса синові Дмитру.


Дорогий сину!
Дякую тобі за листа. Знаєш, я був приємно здивований, що ти став краще вчитися, братися за навчання. Може, ти й справді зможеш закінчити чверть без трійок? Чи задоволена тобою мама? Шануйся, сину. Не залишай маму саму, частіше бувай з нею, не пускай маму саму нікуди – завжди, коли вона не перечитиме…
За мене не турбуйся. Я нібито залізна, бо інакше
мені просто не можна.
Обіймаю і зичу добра.
Пиши, що ти читаєш тепер. Але пиши – тільки тоді, коли є настрій, бажання, а не просто мус.
Будьмо ж!
09. 02. 81 р. Твій тато

2. Бесіда
- Яким настроєм пройняті листи?
- Чи знаєте ви, хто такий адресат і адресант?

3. Словникова робота
Адрес – письмове ювілейне привітання особі, установі.
Адреса – місце проживання особи або розташування установи, підпис на конверті, телеграмі.
Адресант – той, хто надсилає лист.
Адресат – той, хто одержує лист.

4. Естафета
- Ми часто пишемо листи друзям, тож давайте поставимо у формі кличного відмінка іменники.
Всеволод Радислав
Борис Віталій
Андрій Назар
Юлія Жанна
Трохим Христина
Тетяна Валерій
Арсен Корній
Іван Максим
Віктор Ярослав

- Найближчими в цьому світі для нас є наші рідні. З ким із них ви б хотіли поділитися своїми новими досягненнями, перемогами?

5. Заповнення таблиці.

Іменник Форма кличного відмінка Речення
Бабуся Бабусю Так хочеться, бабусю, поцілувати сивину Вашого волосся.
Дідусь Дідусю
Матінка Матінко
Батько Батьку
Сестричка Сестричко
Братик братику

6. Слово вчителя.
Лист – це особливий вид творчості.
Уміння писати листи означає вміння визначити його зміст і композицію, вибрати потрібні слова і словосполучення, правильно написати адресу на конверті.

Тож давайте подивимось, яку композицію має лист.

 Початок: звертання до того, кому адресовано лист (любий друже, дорога сестричко, шановний добродію).
 Основна частина: зміст листа.
 Кінцівка: слова увічливості (з повагою, на все добре, пиши мені, до скорої зустрічі), повторні привітання, підпис, число.
Фізкульхвилинка.

7. Слово вчителя
Вашим завданням буде написати лист бабусі. Але щоб правильно виконати цей вид роботи, потрібно попрацювати з пам’яткою «Як оформляти лист»

1. Пишіть на якісному папері.
2. Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа і підпису на конверті.
3. Уживайте звертання. Звертаючись до старших на "Ви”, пишіть це слово з великої букви.
4. Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю. Пам'ятайте: за тим, як ви говорите чи пишете, судять про вас.
5. Ставте розбірливий підпис, число.
6. Не залишайте листів без відповіді.


8. Вправа.
Дібрати епітети до слова Бабуся



добра

ніжна
Бабуся
найкраща

9. Творча робота.
Написати коротенького листа бабусі. Можна скористатися опорними словами й словосполученнями.

Добрий день, хочу дізнатися, здоров`я, цікаво проводжу, допомагати мамі, успіхи, спортивна секція, гурток, посвята в гімназисти, кінець семестру.

10. Підпис конверта за зразком з підручника (підручник).

VI. Закріплення вивченого матеріалу.
- Що означає цифровий індекс на конверті?
- Які слова в запису адреси прийнято скорочувати?
- Де і в якій формі пишуться на конверті прізвище, ім’я та по батькові адресата?
- Де і як пишеться на конверті зворотна адреса?
- На які части можна поділити лист?
- На що слід зважати під час написання листа?

VII. Рефлексія
На уроці я ….
- дізнався…
- зрозумів…
- навчився…
- найбільший мій успіх – це…
- я не вмів, а тепер навчився…

Опитування «Закінчіть речення»
«Я буду писати (не буду) писати листи, бо…»

VIII. Домашнє завдання.
Напишіть лист своїй першій учительці, яка нібито (пофантазуйте) живе й працює в іншому місті. Розкажіть про свою школу, свій клас, досягнення, новини. Підпишіть конверт.