Меню сайту

Головна сторінка Гімназія сьогодні Доступ до публічної інформації Навчальний процес Історична довідка Методична робота Профком Самоврядування ЗНО та ДПА Безпека життєдіяльності Екскурсія гімназією

Освітні новини

педпреса

Календар

«  Серпень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

НАЙБЛИЖЧІ СВЯТА

    Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

ГІМН ГІМНАЗІЇ

Браузер для сайту

Наш сайт адаптований під браузери:
У випадку некоректної роботи сайту, оновіть ваш браузер та Adobe Flash Player до останньої версії!

МІНІ - ПРОФІЛЬ

Добрий день, Гість
Гість, ми раді Вас бачити.

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 7 класу учителя Карлівської гімназії імені Ніни Герасименко Жмак Вікторії Валентинівни
(відкритий урок на районному методоб'єднанні 17.12.2009 року)
Тема: «Ескіз афіші концерту народної пісні»

Мета:1) закріпити поняття про види образотворчого мистецтва, продовжити формувати уявлення про мистецькі професії, вдосконалювати вміння та навички роботи з фарбами;
2)    розвивати аналітико-синтетичне мислення, уяву; формувати професійні, соціальні та комунікативні компетентності;
3)    виховувати патріотизм, національну свідомість, любов до природи.
Обладнання: шаблони, заготовки (вирізані з білого паперу круги та овали), фарби, пензлі, ножиці, клей, альбоми, лінійки, для кожної групи - один аркуш паперу формату А-3, окремі учні мають повідомленім про вінок.
Зоровий ряд: таблиці з рослинами, декоративні візерунки, орнаменти, шрифтові написи, схеми на дошці, дитячі малюнки, вінок зі штучних квітів.
Хід уроку
1    Етап орієнтації
—    Сьогодні на уроці ми знову працюватимемо групами. Разом ви створюватимете ескіз афіші до концерту українських народних пісень.
Назва його записана на дошці: «У віночку народних пісень». Ми поєднаємо в своїй роботі декоративно-прикладне мистецтво та графічний дизайн; стилізоване зображення віночка доповнюватиме художній напис назви концерту.
2    Етап ціле визначення
—    Уявіть лише, що за вашим ескізом будуть виготовлені сотні примірників афіш і їх буде розклеєно по всьому місту. Отже дизайнер несе відповідальність за свою роботу.
Афіша повинна привертати увагу і викликати позитивні емоції. Поєднання кольорів має бути гармонійним, напис — зрозумілим.
3    Етап проектування
—    Чому саме вінок прикрасить наш малюнок? Бо він є одним із народних символів України. Про його значення вам розкажуть однокласники.
Починає говорити дівчинка у віночку. Діти розповідають про семантику вінка як оберегу, значення кожної квітки у ньому та про «захисну» силу стрічок (Див. додаток ). На мольбертах прикріплені зображення рослин, про які йде мова. Учитель перераховує свята і звичаї українців, пов'язані з вінками. На дошці розміщені малюнки, що ілюструють розповідь учителя.
Отже, вінок викликатиме у глядачів асоціації зі стародавніми традиціями наших пращурів, спонукатиме прийти на концерт, долучитися до національної культури.

Український вінок - не просто краса, а й оберіг, «знахар душі». У ньому є така чаклунська сила, що болі знімає і волосся береже. Впліталося до віночка багато квітів.

Найпочесніше місце належало деревію. Коли ці маленькі білі квіточки відцвітають, вітер розносить їх далеко-далеко. II де б не проросла ця квітка, завше цвіте. Тому її вважають символом нескореності.

А барвінок лікує від простуди, прикрашає святковий коровай, весільний букет, робить затишнішою домівку. Він є символом життя у віночку.

Безсмертник дарує здоров'я. Квіти вишні та яблуні - символи материнської любові. А калина - символ краси та дівочої вроди, символ України.

За легендою, Мальва, Півонія та Троянда колись були сестрами, що лікували людей від сердечних хвороб. У віночку ж означають віру, надію, любов.

Любисток і васильки були птахами, що вчили людей любити одне одного та бути щирими у розмовах. Вони символізують відданість, уміння бути корисним.

Ми віримо, що ромашка приносить не лише здоров'я, але й доброту та ніжність. І вплітають її разом з гронами калини та цвіту яблуні, вишні. Переплітають з батіжком хмелю - символом гнучкості й розуму.

Цвіт маку долучали у віночок лише ті дівчатка, у чиїх родинах хтось загинув у боротьбі з ворогами. До того ж мак є символом печалі й туги. Волошка у віночку означає прозріння.

Люди також вірили в силу стрічок, кольори яких нагадують землю і сонце, весну і молодість, небо і воду (силу й здоров'я), хлібі достаток, мудрість та душевність, печаль та магічність.

4    Етап організації виконання плану діяльності. Варіативність завдань
—З декоративно-прикладного мистецтва нам уже відомі поняття, записані ні дошці. Пригадайте їх.
Розповідаючи, вчитель демонструє зразки декоративних зображень.
—    Стилізація - це художнє спрощення і узагальнення характерних ознак предмета.
—    Візерунок - це гармонійне поєднання декоративних елементів.
—    Орнамент - візерунок, що повторюється. Розмістивши квіти й листочки так , щоб їхній порядок ритмічно повторювався, ви отримаєте орнамент.
—    Візерунки бувають симетричні й асиметричні. Спрощено їх можна назвати «дзеркальними» і «несхожими».
Порадьтесь між собою. Останнє слово за командиром.
Розподіліть обов'язки між членами команди. Наприклад: один - малює великі квіти, другий маленькі, третій - бутони, четвертий - листочки. Капітан - виконує напис. Він же керує розміщенням деталей на афіші.
При потребі можна вирізати ще декілька деталей. Шаблони із заготовками лежать на столі у кожної групи.
Розподілили справи? Тепер інформація для командирів. Не забувайте, напис слід розміщувати між рядковими лініями (щоб висота літер була однакова). Для накреслення букв використовуйте або курсив, або рублений шрифт. Рядки можуть бути рівними, похилими, дугоподібними і т. д.    '
Майте на увазі: навколо тексту ще приклеюватимуться квіти і листочки, «віночок».
На самостійну роботу - 20 хвилин. Розраховуйте свої сили, щоб встигнути. Якщо вам доручили 6 деталей, то на кожну витрачайте по 3 хвилини.
Хай вас надихає лірична пісня.
Звучить «Ніч яка місячна». Під час компонування та приклеювання лунає бадьора пісня «Ой у лузі червона калина»
5 Контрольно-оціночний етап. Цінування
На дошці вивішуються всі ескізи афіш. Визначаються переможці. Відповідно, командири отримують бали: один - «12», двоє - по «11», Двоє - по «10». Оцінки членам команд виставляють їхні капітани. Учитель аналізує роботи, мотивуючи вибір кращих. У решти малюнків теж слід відзначити позитивні зрушення, висловити поради.
6    Домашнє завдання
Оголошуються матеріали для наступного уроку.
7    Рефлексія
Що вам сподобалося сьогодні на уроці?? Що цікаве ви запам'ятали? Чому так добре працювати у групі?